Golfstore ökar takten

Effekterna av pandemin har gett golfen en välkommen injektion. 2020 blev ett rekordår för både Golfstores butiker och det centrala bolaget.

– Digitaliseringen av handeln går snabbt och e-handeln växer, men i framtiden kommer det att vara ännu viktigare att fokusera på mötet med kunden. Vårt varumärkeslöfte ’Vi hjälper dig att bli en bättre golfare’ innebär så mycket mer än bara produkter och priser. Med våra lägen ute på golfbanorna, våra PGA-utbildade pros och vår duktiga butikspersonal kan vi erbjuda golfarna helt andra upplevelser än de man får på nätet eller i en citybutik, säger Johan Thellmark, VD på Golfstore Group ek. för.

Johan Thellmark
Ny försäljningsavdelning ska utveckla Golfstore

För att öka närvaron ute på fältet och få möjlighet att ge alla medlemmar ett mer individuellt anpassat stöd i butikerna kommer Golfstore att bygga upp en försäljningsavdelning. Målet är att öka lönsamheten för nuvarande medlemmar, men även att växa som kedja. Försäljningsavdelningen ska stärka relationerna och jobba aktivt tillsammans med medlemmarna, men också ansvara för utbildning, rekrytering och expansion. Avdelningen kommer även att utveckla Golfstores koncept och service, samt ta fram ett modernt butikskoncept.

Think global – act local

Den nya avdelningen kommer att ledas av Johan Thellmark, som förutom VD även blir försäljningschef. Till sin hjälp kommer han att ha två regionchefer: Gustaf Hansson för Norden (Sverige, Danmark och Norge) och Björn Renée för Tyskland, Holland och Österrike. Både Gustaf och Björn kommer från organisationen. De är relationsbyggare som kan golfbranschen samt känner Golfstore och medlemmarna väl.

Gustaf Hansson kommer att ansvara för Norden…
…och Björn Renée för Tyskland, Holland och Österrike

– Det är en styrka för oss att finnas i sex olika länder eftersom det ger oss större inköpsvolymer. Samtidigt är det en utmaning när marknaderna har olika förutsättningar och befinner sig i olika mognadsfaser. Vi måste ’think global – act local’ och därför är det viktigt att ha två olika regionchefer som ser till att vi anpassar våra tjänster till varje marknads behov, utan att tappa vårt helhetstänk, våra gemensamma mål och våra visioner, säger Thellmark.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *