GolfmodeNyheter

2Gringos förvärvar det svenska golfvarumärket Peggy Sport

Golf- och livsstilsföretaget 2Gringos, känt för att erbjuda unika och stilfulla golfprodukter, tar nu nästa steg i sin expansion genom att förvärva det svenska golfvarumärket Peggy Sport. Med en vision om att modernisera och tillgängliggöra golfmodet för fler kvinnliga spelare, blir detta en naturlig utveckling för båda varumärkena.

Peggy Sport startade som ett inspirationskonto på Pinterest med en tydlig estetik: vintage sportkläder från 80- och 90-talet, starka färger och en lekfull men samtidigt elegant stil. Visionen har alltid varit att locka fler unga kvinnor till golfen genom att erbjuda lyxiga, prisvärda kläder som fungerar både på och utanför banan.

– Vi på 2Gringos söker alltid efter de mest unika och coolaste golfmärkena. Peggy Sport stack tidigt ut som en svensk uppstickare som verkligen har hittat rätt. Att vi nu får möjligheten att driva varumärket vidare är otroligt kul och känns helt rätt för oss, säger Kristofer Reinsson, ägare av 2Gringos.

Genom förvärvet av Peggy Sport stärker 2Gringos sitt utbud för kvinnliga golfare och tar ett stort kliv framåt i sin ambition att skapa en mer inkluderande golfvärld.

– Vi vill att fler kvinnor ska känna sig välkomna inom golfen. Med Peggy Sport i vår portfölj kan vi inte bara erbjuda snygga och funktionella kläder, utan också bidra till att sänka trösklarna för att fler ska våga ge sig ut på banan, fortsätter Reinsson.

Förvärvet markerar starten på en spännande framtid där Peggy Sport fortsätter att växa under 2Gringos vingar. Kunder kan se fram emot nya kollektioner som kombinerar den ikoniska Peggy Sport-estetiken med 2Gringos passion för golf och innovation.

Mer information finns på www.2gringos.se

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights