Utrustning

Fujikura lanserar ’Rivals’ inför USA–Europa-drabbningen

Golfvärlden laddar för årets stora lagdrabbning i New York. I samband med det släpper Fujikura en limiterad upplaga av sina hyllade VENTUS-skaft, denna gång i specialdesign för att spegla rivaliteten mellan USA och Europa.

En symbol för stolthet och tillhörighet

VENTUS med VeloCore+-teknologi har redan blivit ett självklart val för många av världens bästa spelare, får vi veta i ett pressmeddelande från Fujikura. Men nu handlar det inte bara om prestanda, utan också om känslan av att tillhöra ett lag.
– Vi ville skapa något som inte bara levererar på högsta nivå tekniskt, utan som också låter spelarna visa vilken sida de står på, säger Eric Recher, marknadschef på Fujikura.

Kollektionen består av två tydliga identiteter: amerikanska Stars & Stripes och Europas blå Stars. Från den 2 september finns de hos auktoriserade Fujikura-återförsäljare.

Tekniken bakom framgångarna

VeloCore+ är utvecklad för att ge stabilitet genom hela svingen, jämnare bollträff och mindre spridning. Det är just den kombinationen av kontroll och fart som gjort VENTUS till en vinnare i årets majors. Faktum är att samtliga fyra herrmajors 2025 vunnits med ett VENTUS-skaft i drivern – något ingen annan skaftillverkare lyckats med tidigare.

När vinnaren på Oakmont i juni slog två birdies på de sista hålen för att säkra segern, satt ett VENTUS Black 6-X i drivern. Och både världsettan och världstvåan – med tre majors mellan sig – har använt VENTUS som en central del i sina klubbor den här säsongen.

Rivals usa

Rivaliteten skärps i New York

På Bethpage väntar nu en av de mest intensiva tävlingarna i golfen. USA jagar revansch efter förlusten i Rom för två år sedan, medan Europa kommer med självförtroende och rutin. Den limiterade kollektionen är Fujikuras sätt att fånga känslan av kampen – och samtidigt låta spelarna ta med sig stoltheten ut på banan.

Mer än bara skaft

För den som vill gå hela vägen lanseras också en liten Rivals-kollektion med kläder och tillbehör – däribland en USA-polo, pullover och headcovers i både USA- och Europadesign.

Ett statement på första tee

Fujikura har de senaste åren cementerat sin position som en av golfens mest innovativa aktörer. Men med ”Rivals” handlar det lika mycket om passion som om teknik. När spelarna peggar upp på Bethpage i september kommer inte bara formen, utan också färgerna, att tala sitt tydliga språk.


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights