Hon förändrade svenskt golfmode
I år fyller det svenska familjeföretaget Daily Sports 25 år. Med fokus på design som sticker ut och kvinnlig passform har Daily Sports vuxit till att bli en av tungviktarna inom svenskt golfmode. Designfilosofin har funnits med ända sedan början på 90-talet, när grundaren Elisabeth Skoghag började spela golf.
Folk klädde sig trist
– Alla mina vänner spelade redan golf, men ändå blev jag överraskad över hur trist folk klädde sig på golfbanan när jag själv började. Jag som alltid varit modeintresserad gick runt i mängder av golfbutiker, men hittade inget annat än dystra, gubbiga och illasittande kläder, säger Elisabeth Skoghag.
Drivs av dottern
När hon såg utbudet i golfbutikerna bestämde hon sig för att ta saken i egna händer. Daily Sports skapades. Idag finns företaget representerat på 28 marknader runtom i världen och drivs av Elisabeths dotter Ulrika Skoghag, som själv har arbetat på företaget sedan 2005. Men den ursprungliga designfilosofin med matchande kvinnliga plagg består.
På bilden ovan ser ni ett par Magic High Water-golfbyxor. De är bekväma golfbyxor som är exceptionellt sköna tack vare super-stretchmaterialet. De har två väldesignade fickor fram och två bak. Dessutom är golfbyxorna helt utan knäppning för maximal komfort. Perfekta att använda både på och utanför golfbanan.
– Oavsett om du letar efter golfhandskar, en golfkeps, en golftröja eller ett par golfbyxor så är vårt sortiment framtaget enligt den senaste modetrenden, berättar Elisabeth Skoghag.
Foto Pressbilder