Seve Ballesteros Foundation lanserar kollektionen ”Seve”
För 40 år sedan vann den spanske legendaren Seve Ballesteros The Open på St Andrews. Nu kommer den första kollektionen av ”Seve” som kommer att vara tillgänlig från och med den 22:a juli, exakt 40 år efter Seves berömda vinst på St Andrews.
Syftet med den första kollektionen är att uppmuntra golfare att ta sig ur sina komfortzoner och få samma energi som Seve hade när de står inför olika utmaningar. Tanken är att kläderna ska bäras både på och utanför banan och ska inspirera användarna att bli mer vågade och karismatiska.
Den första kollektionen inkluderar byxor, shorts, pikétröjor, kashmirtröjor, kepsar och visors och finns tillgängliga i fem olika färger och kommer finnas att köpa online på www.sevecollection.com samt via utvalda återförsäljare och shoppar från och med den 22:a juli.
– Pappa var inte bara en av de största golfarna genom tiderna, han var även känd för sin oöverträffade modekänsla och unika stil. Seve-märket och debutkollektionen förkroppsligar allt han var: djärv, utmanande och orädd. Vi är så glada över att golfare i Europa nu ska kunna efterlikna hans stil, säger barnen Carmen, Javier och Miguel Ballesteros.
Debutkollektionen kommer även att innehålla samarbeten med andra varumärken som en kashmirtröja från Slazenger i begränsad upplaga inspirerad av Seve:s ikoniska outfit när han vann The Open 1984, regnkläder från Sunderland samt kepsar och visors från Imperial.