Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-cerber domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /www/webvol28/a4/d3fghw1efjsokw6/golfbladet.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Tiger + TaylorMade = Sun Day Red - Golfbladet
NyheterUtrustning

Tiger + TaylorMade = Sun Day Red

TaylorMade Golf och Tiger Woods med 15 Major-titlar och 82 PGA-toursegrar utökar sitt partnerskap genom lanseringen av ett nytt lifestyle-varumärke kallat Sun Day Red.

Inför Genesis Invitational, PGA-tourtävlingen som Tiger Woods är värd för, presenterades hans nya samarbete med TaylorMade: Sun Day Red. Som en del av TaylorMade Golf kommer Sun Day Red att vara ett helt fristående varumärke med ett eget team av designers och personal samt ett eget huvudkontor i San Clemente, Kalifornien.

Varumärket Sun Day Red skapades från grunden för att vara ett av de mest eftertraktade lifestyle-varumärkena med ett komplett utbud av premiumkläder och skor. Teamet som TaylorMade har etablerat på Sun Day Red arbetar nära Woods för att dra nytta av hans omfattande kunskap och expertis om prestandakläder och skor. Woods är känd för att vara mycket noga med detaljer, vilket kommer att spela en betydande roll för produkterna från Sun Day Red.

– Vi är hedrade över att Tiger vill utöka vårt partnerskap för att skapa ett ikoniskt varumärke som leds av den största spelaren i vår sports historia. TaylorMade är stolta över att lansera varumärket Sun Day Red där Tiger kommer att vägleda samarbetet med vårt talangfulla team av designers, marknadsförare och branschledare. Det här är en historisk dag för TaylorMade, Tiger och golfen och vi är ödmjuka över att få vara en del av det, säger David Abeles, VD på TaylorMade.

Sun Day Red-logotypen skapades i en spännande process som också byggde på Tigers 15 Major-titlar i designen av den stiliserade tigern.

– Jag har lärt mig så mycket under åren och har en livstidserfarenhet av att anpassa mina kläder och skor för att hjälpa mig att spela bättre. Det finns saker som jag kunde berätta för dig som ingen visste att jag gjorde under åren. Jag är nu redo att dela dessa hemligheter med världen. Sun Day Red kommer att förkroppsliga en kärlek till att spela och tävla, och vi är till för människor som delar dessa värderingar, oavsett om det är på banan eller i livet. TaylorMade Golf har varit en bra partner på utrustningssidan, de har de bästa människorna som jag litar djupt på, säger Tiger Woods i ett pressmeddelande.

Woods och TaylorMade har valt framstående personer i mode- och kulturbranschen för att driva varumärket, bland andra Brad Blankinship som utsetts till VD för Sun Day Red och kommer att övervaka den dagliga ledningen. Blankinship har årtionden av erfarenhet från ledande varumärken som Quiksilver och RVCA.

Sun Day Red kommer att lansera sin första serie kläder för herrar 1 maj 2024 och kommer att säljas online i USA och Kanada. Med tiden kommer Sun Day Red också att finnas även på nyckelmarknader utanför Nordamerika och i detaljhandeln. Man kommer också att bredda produktutbudet med skor, och kläder för damer och barn.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights