Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-cerber domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /www/webvol28/a4/d3fghw1efjsokw6/golfbladet.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Golfhäftet lanserar filmer för mer än 1000 golfbanor - Golfbladet
LivsstilNyheter

Golfhäftet lanserar filmer för mer än 1000 golfbanor

Golfhäftet lanserar videos som komplement till de medverkande golfbanornas egna sidor på Golfhäftets sajt. Golfhäftet har hundratusentals besökare årligen på sin hemsida och besökarna är inne på sajten i dryga tre minuter och tillbringar mest tid på att läsa om de golfbanor som ingår i Golfhäftets utbud med halv greenfee. I dag finns nära 1 100 medverkande golfbanor och sedan man startade igång sin video-satsning har varje bana fått en egen reklamfilm på sin sida hos Golfhäftet.

Satsningen görs tillsammans med Phyron, vars mjukvara samlar in och transformerar data, logotyper, fotografier och illustrationer till unika videos för hela utbudet.

Förmedla känsla

Syftet med video-lanseringen är att förmedla en känsla, ett tydligt budskap samt fakta om banan. Med klubbvideon skapas en kundupplevelse som dessutom är lätt att ta till sig och kan delas i sociala medier också, som både organisk och annonserad content.

– Vi utvecklar hela tiden klubbarnas skyltfönster gentemot våra Golfhäftet-användare. Om klubbarna på bästa sätt kan visa upp sin bana, kommunicera sitt erbjudande och vara transparenta med sina ratings, så ökar de givetvis sina chanser att attrahera fler spelare.

Tilltalande sätt

För kunden innebär det ett mer tilltalande sätt att ta in informationen, exempelvis när man gör research på banor inför en golfresa, nästa sommars golfcamping eller en trevlig helg med polarna, säger Fredrik van Speijk, VD & medgrundare på Golfhäftet.

– Video skapar intresse och engagemang, faktiskt fem gånger mer än en bild, då rörligt material verkligen fångar och drar uppmärksamheten till sig. Det är spännande att se hur Golfhäftet utmanar en traditionell bransch och ser till både kundens och klubbens bästa med denna satsning. Kunden kan snabbt få en överblick och känsla för banorna som intresserar hen, medan klubbarna får en riktigt fin reklamfilm unik för sin klubb. Något som annars hade kostat klubben både tid och pengar, avslutar Sofia Andersson, Customer Success Manager på Phyron.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights