Nyheter

En container med bollar ska ge fler golfstjärnor

I samband med Scandinavian Mixed har DP World, som är titelpartner till DP World Tour, skapat ett koncept där de uppmanar besökare av tävlingen att ta med använda golfbollar som skänks i en fraktcontainer på plats vid banområdet. Containern kommer att ”vandra” till flera olika spelplatser under tourens gång och i slutet av säsongen kommer varje insamlad boll att ges oavkortat till gräsrotsorganisationer inom golf. På så vis hoppas DP World göra golfen lite mer tillgänglig med förhoppningar att introducera nästa generations golfstjärnor till spelet.

Sebastian Söderberg framför containern under årets Scandinavian Mixed.

Containern finns på plats under Volvo Car Scandinavian Mixed i Halmstad och de som donerar golfbollar deltar även i en tävling med unika priser, som ett komplett set Callaway-klubbor och en VIP-resa till DP World Tourfinalen i Dubai 2023. 

– För mig är det viktigt att utforska hur golf kan bli mer tillgänglig och hur vi kan uppmuntra fler människor att ta upp spelet. DP Worlds initiativ är ett fantastiskt program som kommer att göra just det. De tusentals bollarna som samlas in skapar en oerhörd nytta för gräsrotsinitiativ över hela världen och jag är glad att vi har golfbolls-containern här på Volvo Car Scandinavian Mixed den här veckan. Jag uppmuntrar både spelare och fans att engagera sig och donera vad de kan, säger Henrik Stenson.

Uppdateringar i realtid

Containern är utrustad med DP Worlds Track & Trace-teknik, så man kan enkelt följa dess resa runt hela världen. Samma teknik gör det möjligt för DP Worlds kunder att få uppdateringar i realtid om var sina varor befinner sig, vilket förbättrar effektiviteten och sänker kostnaderna.

Globalt spel

– Från grafitklubbor till frön till golfbanors fairways och greener är golf ett globalt spel som funkar på grund av smarta logistiklösningar. Genom vårt sponsorskap av är vi stolta över att kunna utnyttja möjligheterna i vårt globala logistik-nätverk för att stödja och utveckla sporten, säger Daniel van Otterdijk, Kommunikationschef på DP World.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights