RUFF Golf går in i Frankrike
Svenska RUFF Golf expanderar till Frankrike genom ett nytt master franchise-avtal med DEM Management SA som leds av den europeiska entreprenören David Maus. Planen är att öppna fem RUFF-anläggningar, inklusive en flaggskeppsanläggning, inom de kommande fem åren. Expansionen markerar ett viktigt steg för RUFF mot att bli en ledande aktör inom golfunderhållning i Europa.
DEM Management SA har köpt master franchise-rättigheter för det svenska golfkonceptet RUFF Golf i Frankrike. Det är den europeiska entreprenören och DOMA GOLF-ägaren David Maus som är vd för DEM Management SA, men hans medarbetare Sacha Kalenitchenko som kommer att driva den franska franchiseverksamheten. Avtalet betyder att DEM Management SA nu äger master franchise-rättigheterna för RUFF i Frankrike under tio år och tar rollen som franchisegivare i området.
– Frankrike är en strategiskt viktig marknad för RUFF, och detta partnerskap är ett betydande steg mot vår vision att bli den främsta aktören inom golfunderhållning i Europa. David Maus och Sacha Kalenitchenko har stor erfarenhet av både golfbranschen och av att verka på den franska marknaden, vilket gör att jag har stort förtroende för deras förmåga att göra RUFF till en succé i Frankrike, säger Alex Bengtsson, vd på RUFF Golf.
Det finns planer på att öppna fem RUFF-anläggningar i Frankrike under de kommande fem åren. DEM Management SA har redan påbörjat samtal med potentiella franchisetagare på marknaden och den första anläggningen kan förväntas stå färdig i slutet av 2025. Man räknar också med att öppna en flaggskeppsanläggning som inkluderar alla delar i RUFFs koncept, det vill säga den senaste simulatiortekniken, lounge med restaurang och bar, custom fitting av klubbor och minigolf.
RUFF Golf har genom ett franschiseupplägg sedan tidigare redan 18 anläggningar i Europa och elva i Sverige. Alla RUFF Golfs anläggningar är utrustade med den senaste tekniken från Trackman.
– Simulatorgolf är fortfarande ett relativt nytt koncept i flera länder i Europa, men potentialen för tillväxt är enorm. Vi ser ett ständigt växande intresse för golf och nya sätt att både spela och umgås, vilket är kärnan i det vi erbjuder med RUFF. Vår ambition är att revolutionera golfen och göra den mer tillgänglig för alla, säger Alex Bengtsson.