Stockholms Golfklubb satsar på podd för att stärka klubbkänslan
Stockholms Golfklubb spelar in fem poddavsnitt om klubbens verksamhet för att skapa ökad klubbkänsla och blir mer attraktiv för greenfeegäster och företag samt stärka relationen med kommun och länsstyrelse. De fem områdena som kommer att lyftas fram är Banan, Ett år på Stockholms Golfklubb, Farmen, Elitgolf på Stockholms Golfklubb och Historien om Stockholms Golfklubb.
Förbundskaptenen deltar
Ansvariga för respektive område kommer att berätta tillsammans med inbjudna från både klubben och utifrån, bland andra Maria Strandberg, direktör i Sterf – de nordiska golfförbundens gemensamma forskningsstiftelse och Katarina Vangdal, förbundskapten för golflandslagen (Swedish Golf Team).
– Alla svenska idrottsframgångar har sin början i en golfklubb. En del klubbar har tagit ett beslut att man vill bedriva en fullgod idrottslig verksamhet, man prioriterar och erbjuder förutsättningar för att barn och ungdomar ska kunna göra en elitsatsning. Ju fler klubbar som vill det, desto mer gynnsamt för svensk golf och framtida idrottsframgångar. Med det kommer stolthet och motivation. Att få möjligheten att prata om en golfklubb som Stockholms Golfklubb, som är ett gott exempel på just det, är både motiverande och kul, säger Katarina Vangdal.
Spännande satsning
Bengt Franzon, ordförande i Stockholms Golfklubb, säger om poddsatsningen:
– Vi känner ett behov av att berätta om Stockholms Golfklubbs breda verksamhet för såväl medlemmar som externa aktörer. Poddformatet är väl lämpat för att lägga ut texten och det känns både spännande och utmanande att göra en större satsning på det.
De fem avsnitten kommer att läggas upp i början av 2025 på de större poddplattformarna, samt finnas tillgängliga på Stockholms Golfklubbs hemsida och i klubbens sociala medier. Podden produceras av United Sports Sweden AB.