Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-cerber domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /www/webvol28/a4/d3fghw1efjsokw6/golfbladet.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
WatchItGolfs produkter skapar stort intresse i USA - Golfbladet
NyheterUtrustning

WatchItGolfs produkter skapar stort intresse i USA

Världens största golfmässa öppnar dörrar. Det örnsköldsviksbaserade Startupbolaget WatchIt Golf deltog nyligen på PGA Merchandise Show i Orlando, USA.

– Vi fick mycket större respons än vi förväntat oss, vilket kommer ge mycket jobb framöver. Men det är en positiv utmaning, säger grundaren Patric Hörnsten Nilsson.

WatchitGolf visade upp sina nya appar WatchitGolf PRO och PROx på mässan och fick bland annat besök av flera representanter från några av USAs mest exklusiva privata golfklubbar som ville veta mer om produkten.

Apparna är till för golfare och golftränare. Genom en patenterbar teknologi inom rörelselära samlas data in om klubba, boll och kroppsrörelse. På så sätt analyseras spelarens golfsving med hjälp av AI-teknik direkt i appen.

– Dagens lösningar för samma sak kostar mycket pengar men med vår app behövs inget annat hjälpmedel än en iphone, säger Nicklas Boström, vd på WatchItGolf.

Anders Forsbrand, tidigare vice Ryder Cupkapten och delägare i bolaget, medverkade i en intervju liknande Draknästet i PGAs officiella radiokanal. Juryn bestod av utvalda personer inom golfvärlden som fick en pott fiktiva pengar att satsa på de produkter de trodde mest på.

– Drakarna älskade produkten och satsade en stor del av sina fiktiva pengar i vårt bolag, säger Nicklas Boström.

Även reportrar från Golf Channel stannade till vid WatchItGolfs bås och Anders fick förklara hur produkten fungerar för kanalens tittare som finns både i USA och Kanada. Värdet av denna exponering som bolaget fått kan räknas i miljoner svenska kronor.

– Om vi skulle köpt motsvarande reklamtid i 15 minuter i PGAs radiokanal eller 1,5 minuter på Golf Channel så hade det kostat flera hundra tusen dollar, säger Nicklas Boström.

Bolaget har nu fullt upp att hantera frågor som kommer från intresserade som hört talas om deras produkter efter medverkan på mässan. Det är både enskilda tränare, amatörer men även ägare av golfbanor och klubbar som hör av sig.

De nya produkterna har release den 1 mars och WatchitGolf har en minst sagt spännande tid framför sig.

– Mottagandet är överväldigande och jag är spänd inför vår lansering. Vi har ett väldigt bra läge och det ska bli kul att se hur det ser ut om några månader, säger Nicklas Boström.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights