Magiska favoriten i golfshoppen: ”Alla vill ha den”
Golf är ännu roligare att spela i snygga kläder. Elegans och god stil på banan har alltid varit viktigt. Därför har många av klubbarnas golfshoppar fått ett uppsving nu när så många kvinnor gillar att gå en golfrunda. Vilken är den magiska favoriten i golfshoppen?
Storsäljaren hos Ywonne Gembert
Det finns ett plagg i sortimentet som år efter år efterfrågas.
– Magic-serien med byxorna i spetsen är bland våra mest populära plagg, berättar Ywonne Gembert. Hon driver golfshoppen på en av Sveriges vackraste golfanläggningar, Lannalodge Golf Resort tillsammans med sina man.
Bekväma och med bra passform
– Förutom att golfbyxorna från Daily Sports är bekväma och lätta att dra på i och med materialet i stretch, har de många andra fördelar och användningsområden. Variationen av färger och längder är också något som kunderna uppskattar. I Magic-serien ingår även shorts och kjolar, som även de är mäkta populära.
Ywonne har genom åren haft en god relation med golfmodeföretaget Daily Sports alltsedan 1995, då den första kollektionen kom ut på marknaden.
Magicbyxan är vår mest sålda byxa genom tiderna
– Just Magic-byxan är vår mest sålda byxa genom tiderna, och vi har den i både basfärger och mönster. Byxan har perfekt passform för alla rumpor, och jag brukar lite skämtsamt säga till våra kunder som provar plaggen att det finns risk för att de är beroendeframkallande. Själv har jag mina olika Magic-byxor nästan varje dag. De är så sköna att både arbeta och spela golf i.
Grundaren Elisabeth Skoghag och jag hade en mycket bra relation, och hon lyssnade verkligen på och tog till sig de synpunkter som jag förmedlade från våra kunder. Och så har det fortsatt genom åren.
Magic-byxan även favorit hos Cervin Golf
Veronica Cervin är golftränare på Enköpings golfklubb, där hon även driver golfshoppen. Hon känner också att Magic-serien är speciell.
Veronica har ett brett sortiment med kläder för den aktiva golfspelaren. På hyllorna finner man plagg för både herr och dam, från kläder med inbyggt UV-skydd för den varma sommardagen till stilrena golfjackor för de lite kyligare dagarna.
– Funktion och stil är det vi satsar på. Väder och vind är ständigt växlande i vårt avlånga land, och vi vill att våra kunder ska känna sig bekväma under sin golfrunda, oavsett väder, berättar Veronica Cervin.
Golftränare utomlands
Höst och vår driver hon Cervin Travel tillsammans med sin sambo där de arrangerar golfskolor utomlands.
– Det är jätteroligt. Varje vecka har vi träning och spellektion på banan. Vi brukar ofta vara på vackra resorten Costa Navarino i Grekland. På våren har vi sex veckor med golfskolor, och på hösten fem.
Tränar 16 gäster per vecka
Veronica är på plats i Grekland under mars och april och tar emot de 16 gäster som kommer ned per vecka. Många är kvinnor. Hon arrangerar även golfresor till Sydafrika och Mauritius.
Sommartid är hon i Sverige, sköter allt i golfbutiken och ser till att fylla på med nyheter i sortimentet. Märket Daily Sports är en favorit, speciellt deras byxor är populära bland kunderna i shoppen.
– Magic-serien från Daily Sports går mycket bra. Och speciellt byxan är en riktig storsäljare! Plagget har ett material i stretch, ingen knäppning och är tillgängligt i ett flertalet färger. Byxan passar till allt och håller länge. Många bär byxan både på banan och utanför. Våra kunder gillar den så pass mycket att de kompletterar med matchande plagg år efter år, berättar Veronica Cervin.
Vad ska man tänka på som kund?
– Bra att köpa en storlek mindre än vad man brukar, då Magic-byxan ger med sig lite.
Vilka färger går bäst?
– Navy går absolut bäst, svarta är populära och även beige säljer vi mycket av. Det är lättmatchade färger, som funkar till det mesta.
Hur länge har du haft Daily Sports i ditt sortiment?
– I över tio år nu. Vi har alltid haft dem. Det är många konkurrerande märken som försöker göra en liknande byxa, men det känns som om de flesta väljer Dailys byxa just för att de är så bra.
Vilken typ av kunder har du?
– Alla golfare är vår målgrupp. Vissa av Dailys plagg lockar den lite äldre målgruppen, men just när det gäller byxan är det både unga och gamla som älskar den.
Den magiska favoriten har erövrat världen. kanske är det inte så märkligt med tanke på alla de positiva egenskaper som kollektionen har.
Här kan du se mer produkter från Daily Sports populära Magic-serie>>>