Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-cerber domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /www/webvol28/a4/d3fghw1efjsokw6/golfbladet.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Maria sätter Mariestads på golfmenyn - Golfbladet
AnnonssamarbeteÄta & Bo

Maria sätter Mariestads på golfmenyn


Maria Berggren är en rutinerad produktchef med bland annat tio år inom Orkla-koncernen.

Som ny produktchef på Spendrups för bland annat Mariestads vill Maria bjuda landets golfare på en riktigt härlig smakupplevelse.
– Jag började för ett och ett halvt år sedan. Mitt i pandemin, vilket var lite märkligt. Vi har i stort sett arbetat hemifrån hela tiden. Det har varit en annorlunda tid verkligen. Första dagen var speciell. Jag åkte in till kontoret och hade introduktionsrunda, men man fick inte hälsa och ta i hand. Annars känns det kul att arbeta i ett familjeföretag med en vänskaplig och varm kultur.

Maraisteds golfbana

Under hösten och våren gör ni ett trevligt event på golfklubbarna. Berätta!

– Aktiviteten är en del av Mariestads satsning på en rad golfklubbar runt om i landet, där man vill vara en del av att göra den korta pausen vid nionde hålet till en upplevelse med ett friskare öl och godare snacks och mellanmål.

Maria Berggren
Maria Berggren är produktchef på Spendrups

Ni riktar er till golfare, varför?

– Det vi vill fånga med golfen handlar om att vi dels har en stor målgrupp 50 plus, och väldigt många av dem finns inom golfen. Dels ser vi ett stort intresse för sporten och speciellt har pandemin fått fler att börja spela. Golf ligger rätt i tiden. Det är en aktiv njutning, lite av det som Mariestads står för. Man slappnar av och har egen tid för sig själv , men inte att man lägger sig på soffan och latar sig. Så därför vill vi finnas på nionde hålet.

Hur ser lanseringen ut?

Vi samarbetar med matkreatören Daniel Lundqvist – Året Kock. Han fick fria tyglar att skapa en god rätt till vår öl. Vi frågade honom om han inte kunde göra en juste liten smakbit, som man kan njuta av efter nionde hålet. David återkom och presenterade idén om att göra en lyxigare variant av varmkorv.

David Lundqvist årets Kock
Mariestads GK är först med att lansera ”2,0- korven” som tagits fram av före detta Årets Kock-vinnaren David Lundqvist.
Rätten kommer fortsättningsvis att serveras på ett flertal golfklubbar i Sverige.
Bryggt enligt anrikt recept

– David var inne på att man skulle ha en liten gaffel till skapelsen, som vi kallar ”korv 2,0”, men vi tyckte att den skulle kunna ätas med en hand. Det blev startskottet, och det kändes ju fint att göra det med Mariestads också. Vår bryggmästare är utbildad i Tyskland. Själva ölsorten har funnits sedan 1848 och den bryggs av Spendrups på tysk perlehumle.

Lysande start

Mariestads GK och Österåker GK är först ut med det nya konceptet. Korven 2,0 med en kall lager är en succé och intresset är stort bland landets golfklubbar, som också vill ha det på menyn.

– Folk uppskattar verkligen smakerna. Lanseringen har fått en lysande start. Eftersom ölen har lagom beska och fyllighet så kompletterar den maten. Den smakar precis lagom mycket för att märkas utan att ta över och lämna maten i skymundan.

Nu när du tagit Mariestads till nian, står det då mer golf på din egen after work-meny?

– Det är kul med golf, men med heltidsarbete och två små barn är det ibland svårt att hitta tiden. Det vore roligt att kunna spela mer, säger Maria, som bor i Nacka med sin sambo, sonen Hubert, 5, och dottern Stina, 2.

Mariestads– livsnjutaren sedan 1848 –är officiell partner till Svenska Golfförbundet.


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights