Dormy lanserar digital butik för att växa internationellt
Den svenska golfspecialisten Dormy har lanserat en ny e-handelssite, byggd av handelsexperten Avensia, för att stödja bolagets snabba internationella tillväxt. Den nya siten är byggd på den senaste, modulära, teknologin som gör att Dormy kan skala upp plattformen i takt med att affären växer.
Brytet på banan – se Henrik Stenson göra sig av med ilskan>>>
Optimal lösning
Den nya e-handelssiten använder en modulär (composable) arkitektur, där man kombinerar ett antal specialiserade applikationer som tillsammans bildar den optimala lösningen för Dormy. Med den nya tekniska lösningen kan Dormy erbjuda sina kunder en supersnabb site och samma högkvalitativa produktinformation, service och support som i sina fysiska butiker.
Onlinebutik
E-handelssiten utgör en viktig komponent i Dormys omnikanalsstrategi; syftet är en onlinebutik och kunskapsbank som kunderna vill besöka om och om igen.
”Vårt mål är att vara marknadsledande i Europa”, säger Anders Wall, VD på Dormy. ”Den ambitionen kräver en modern och skalbar e-handelsplattform så att vi kan erbjuda de bästa köpupplevelserna till våra kunder. Vi är väldigt imponerade av Avensias leverans, bara några veckor efter go-live levererar siten extremt bra både vad gäller prestanda och våra nyckeltal för kundengagemang.”
Dormys e-handelssite är byggd på Avensia Excite, som fungerar som en accelerator för modulära siter och kopplar samman commercetools handelsplattform med Contentfuls CMS-lösning och Apptus sök- och relevansmotor. Den modulära lösningen sätter Dormy i en stabil position för att fortsätta optimera siten och utöka räckvidden när bolaget går in i nya marknader.
Framtida tillväxtresa
”Jag är jätteglad att välkomna Dormy till Avensia-familjen”, säger Robin Gustafsson, VD på Avensia. ”Den nya siten är en bra grund för fler internationella expansioner och vi ser fram emot att fortsätta stödja Dormys framtida tillväxtresa.”
Dormys nya e-handelsupplevelse finns på www.dormy.com