Golfaren i fokus i Sweetspots nya partnerskap
Sweetspot startar ett strategiskt partnerskap tillsammans med 59club Nordic. Tillsammans ska de revolutionera användarupplevelsen för golfare och samtidigt öka intäktsstyrningen för golfklubbarna.
Sweetspot och 59club Nordic kommer, genom ett nytt partnerskap att göra golfen bättre för både golfare och klubbar. Tillsammans med 59club Nordic tas Sweetspots lösning, som just nu hjälper 400 inomhus golfsimulatorer och 75 golfbanor över hela Sverige, till nästa nivå genom att integrera kundupplevelsen. En golf där både utövaren och klubben kan slippa krångliga lösningar för bokning och ekonomi, och istället fokusera på att få till närspelet, eller bunkerslagen.
– På Sweetspot är vår grundläggande övertygelse att erbjuda våra kunder lösningar som exakt matchar deras behov. Vi strävar efter att optimera inte bara deras intäkter utan också skapa en exceptionell användarupplevelse för golfare. Vi ser en djup anpassning med 59club Nordic i våra grundläggande värderingar. Genom att sätta våra kunder först är vi engagerade i att hjälpa branschledare att fatta kloka affärsbeslut som gynnar deras medlemmar, gäster, sponsorer, anställda och alla intressenter inom deras verksamhet, säger Henrik Ahlin, VD för Sweetspot.
Sebastian Czyz, General Manager för 59club Nordic, delar sin entusiasm och säger:
– När vi fortsätter vår expansion i norra Europa, specifikt Sverige, är vi glada att gå samman med Henrik, Gustav och hela Sweetspot-teamet. Deras delade vision att vägleda branschen i rätt riktning och deras vilja att anpassa sig, utmana status quo och implementera strategier för att förbättra branschen är verkligen inspirerande.
Samarbetet mellan Sweetspot och 59club Nordic handlar om att leverera en skräddarsydd lösning för golfsimulatorer och golfklubbar. De primära målen inkluderar att förbättra kundservice, förbättra träningsprogram, optimera intäktsstyrning och tillhandahålla analyser för att leverera den ultimata golfupplevelsen.