Nyheter

Geztio lanserar ny digital tjänst med Svenska Golfförbundet

Geztio som bygger digitala lösningar för evenemang och destinationer har tillsammans med Svenska Golfförbundet lanserat Tournytt, som webb och app.

Golfen i Sverige är sedan länge långt fram inom digitaliseringen. På Svenska Golfförbundet är detta ett prioriterat område, där det hela tiden arbetas för att göra golfspel och tävlingsgolf enkelt att delta i.

– Att samla tävlingarna på ett ställe gör det enkelt för både publik och utövare att hitta, följa och delta, säger Mathias Resare, marknadschef på Svenska Golfförbundet. Det är ett smart sätt att använda sig av digitaliseringen och en förväntning hos golfspelaren. Tournytt är ett samarbete med Geztio där vi samlat innehåll i form av resultatdata, robottexter från Golfing samt redaktionellt innehåll från KlubbTV.

Förutom att tjänsten visar resultat, livescore och aktuella videoklipp visar den också de olika tourernas spelschema. Även på vilka banor de spelas. Golfens SM-vecka, SGF Senior Tour, Folksam Paragolf Tour, MoreGolf Mastercard Tour och Ahlsell Nordic Golf Tour är tourerna som inkluderats i tjänsten.

Svenska Golfförbundet ansvarar för innehållet och Geztio har rättigheten att utveckla den kommersiella delen, genom annonsförsäljning samt olika former av köpfunktioner som finns i tjänsten.

 Lars-Börje ”Bulan” Eriksson, vd för Geztio:

– Vi har länge sett ett ökat intresse efter smarta digitallösningar inom besöksnäringen. Nu märker också vi ett ökat behov från idrotten, vilket inte minst Svenska Golfförbundets nya app visar. Jag är stolt över att ha fått medverka till en samlande app för golfälskare, säger han.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Verifierad av MonsterInsights