Golf Sky siktar mot skyarna, öppnar Nordens största golfvaruhus i Stockholm
Den 20 maj slår Golf Sky upp portarna till en över 3 000 kvadratmeter stor golfupplevelse i Kungens Kurva – en inspirerande och banbrytande utmanare till marknadens rådande butikskoncept.
Med ett ojämförligt sortiment av utrustning, kläder och skor i shop-in-shop miljö, fyra golfsimulatorer, ett toppmodernt custom fitting lab och många andra unika tjänster kommer både tourspelaren och nybörjaren hitta vad de söker.
Golf Sky är nytt i Sverige, men koncept är väletablerat i hemlandet Finland där upplevelsen, servicen och tjänsterna har varit nyckeln till framgång.
– Vi är såklart ödmjuka men samtidigt väldigt optimistiska inför vår etablering i Sverige. I en marknad med relativt få aktörer tror vi att vårt koncept kan tillföra ny energi till både golfaren och branschen . Golf Skys ambition är att göra det vi alltid har gjort – sätta kunden i första rummet, presentera ett utbud de inte kunde föreställa sig, lägga prisbilden där den borde ligga och låta likasinnade lära känna varandra i loungen. Vår verksamhet bygger på att stärka golf communityt året runt, och vi tror att det här är hubben som gör det, säger Tuomas Mäki, VD för Golf Sky Sverige.
Vill bli störst i Europa
Golf Sky är en del av finska GoGolf Group, som med det ledande golfmagasinet GoGolf, fyra stora varuhus, ett flertal golfbanor, träningscenter, proshoppar och internationell e-handel är Finlands största golfkedja. GoGolfs vision är att bli den största holistiska branschaktören i Europa och golfarens första val för allt inom golf.
– Golfsporten är och skall vara folklig och tillgänglig för alla. Den svarar även upp mot de ständigt växande megatrenderna hälsa, välmående och naturupplevelser. Med en genomsnittlig årlig tillväxt på 30 %, kan vi med gott samvete säga att paketeringen av vår produkt är efterfrågad. Vi har peggat upp, tagit fram drivern och ser fram emot en spännande runda som vi hoppas aldrig ska ta slut, säger Jyrki Rehumäki, vd för GoGolf.
Fakta om Golf Skys nya golfvaruhus:
Öppningsdatum: 20 maj
Var: Kungens Kurva, Huddinge
Tjänster: Upplevelsebaserad handel, lounge/bar/kafe, trackman studios, shop-in-shops
Varumärken: Över 50 varumärken, från stora världsledande till mindre och nischade
Övrigt: Sveriges och Nordens största golfvaruhus