GolfStar lanserar egen webbapp för bättre bokning
Golfstar kommer under september att lansera sin egen GolfStar Webb-app med en förhoppning att deras medlemmar och gäster ska uppleva en användarvänlig, attraktiv och funktionell Golfapp som betydligt förenklar starttidsbokningen på GolfStars alla 19 golfbanor i jämförelse med dagens bokning som sker via ”Min Golf”.
Ska passa medlemmarna
– Bakgrunden till nya Webb-appen är att Min Golf (GIT) inte är byggd för Multi-golfbaneägare som GolfStar och vi har under flera år tvingats finna en anpassad work-around-lösning på GIT-plattformen för att det ska passa våra medlemmar, så att de ska kunna boka alla de golfbanor som ingår i deras medlemskap. Tyvärr har de lösningarna aldrig varit särskilt bra, men nu kan vi stolt lansera en digital bokningslösning som borde passa våra kunder. Webb-appen är byggd på GolfStars egenägda och -utvecklade digitala plattform TeeVolution ihop med it-konsultbolaget StronglyType, berättar Stefan Brikell, Loyalty Manager på GolfStar.
– GolfStar hoppas med denna Webb-app att medlemmen på ett enkelt och korrekt sätt via ett genomtänkt bokningsflöde med snabba svarstider, kunna söka och boka sina starttider utifrån de bokningsvillkor och -regler som gäller för respektive medlemskap. Dvs. antal dagar innan man kan boka och antal bokade starttider samtidigt på de starttider och golfbanor som ingår i kundens valda golfspelspaket.
Få tillgänglighet
Därtill ska man som medlem också kunna boka in sina gäster och erhålla ”gäst till medlemsrabatt” direkt i samband med att bokningen genomförs. Dessutom får vi nu 100 % kontroll på att våra medlemmar får den tillgänglighet de är berättigad till, varken mer eller mindre. Det blir helt enkelt mer rättvist och solidariskt när det gäller bokningsmöjligheterna, understryker Stefan.
– I bokningsflödet kommer påminnelser skickas ut till spelarna i god tid innan rundan, på liknande sätt som man får när man har en tandläkartid eller en flygbiljett bokad. Allt för att höja servicegraden och se till att motverka problemet med ”No Show” och på så sätt öka tillgängligheten på alla våra 19 golfbanor. När spelaren sedan närmar sig anläggningen på speldagen, skickas en notis ut via SMS med möjlighet att checka in digitalt via mobiltelefonen innan rundan, avslutar Stefan.
Bokningstjänsten i version 1.0 av Webb-appen kommer succesivt att gå igång från början av september månad och man hittar den här eller direkt via deras bokning.